L’escola

L’escola Alexandre Galí és una Escola Pública d’Educació Infantil i Primària d’una línia educativa, depenent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. El centre està situat al barri de Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat, també anomenat ciutat Satèl·lit. L’escola, originàriament anomenada Sant Ildefons, va ser creada el 1961; la primera d’un barri nascut de l’onada immigratòria dels anys 60-70 provinent de la resta d’Espanya. Té, doncs, més de 50 anys de trajectòria, 27 dels quals dins la xarxa pública (integrat l’1 de novembre de 1987, segons decret 196/1988 de 19 de juliol de 1988).

L’escola, fou remodelada el juny del 2010. L’Ajuntament s’ocupa del manteniment del centre i d’algunes de les millores i també hi col·labora amb el personal no docent (conserge), la neteja i d’altres serveis educatius. Tal com marca la llei vigent, l’edifici de l’escola és propietat municipal.